26 augusti 2007

Smultronfest

Igår var det fest för hela slanten för de tappra små partydjuren Lainen och K. Det började med kräftfest hemma hos familjen M, gott och mättnade. Nöjda var vi då vi började vår färd mot stan. En liten flaska snaps var nämligen fastklämd mellan vindrutan på bilen och torkarbladet, Gubbens (med smak av Jägermeister).

Väl i stan tog vi oss i
n i min lägenhet för att förtära den alldeles förträffliga drycken smultronvodka med fruktsoda och lime. Godare än så blir det sällan, och nöjdare än så är vi inte ofta. Sedan bar det av mot en fest på Matematik hos min barndomskompis och Ks kompis syster (samma person). Somliga fortsatte leva som ett partydjur, medan andra tog det lite lugnt på grund av magens starka protest mot alkohol. Trevligt var det, trots allt, och vi skvallrade i timmar innan det var dags att kasta in handduken.

Hemma hos mig var ingen av oss piggheten själv, men småtimmarna hann nästan bli lite mer än små innan vi somnade in.

K sover fortfarande, för att kunna vara så uppladdad som möjligt för att gå på Cirkus. Det står nämligen på dagens planering idag, för vi har fått gratisbiljetter! Dessutom ska vi vakta båtar ikväll så att inga vandaler eller illegala invandrare komm
er för att bränna ned Patholmsviken i Holmsund.
Imorgon är det slut på sommaren, för då är det dags at
t ta upp min kära pärla Dur. Sorgligt känns det.



Ingen sommar utan smultrondrink.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har funderat på barndomskompisen/karls kompis syster men har inte kommit fram till vem det är. Den enda jag kan tänka på är sanna. är det hon? men hon bor ju inte på matematik?