3 augusti 2007

Stockholm

Mitt förra jobb: Upp klockan halv fem, jobb 06.00-15.00.
Nu: Sova random länge. Börjar 16.30 och jobbar till 23.00 eller senare.
Slutsats: Totalt olika arbetstider.
I like och nu känns det på flera sätt som om jag vill flytta hit.

Minus för att den här kvällen var den mest kissnödiga i mitt liv, och med många sådana erfarenheter på nacken kan jag säga att det är fullkomligt riktigt.
Satt på "torget" (vet inte vad det heter egentligen, vet knappt vars det ligger) och drack öl. Sedan tunnelbanan hem. Fick dock vänta i 15 minuter på centralen och instängd i Stockholms okända tunnelbanesystem fick jag inte tag på något toalett. Eftersom att kissnödighet råkar vara bland de värsta saker jag vet var tunnelbanan mot Kista en plåga. Men väl på plats, efter att jag fått mina behov uträttade, kändes mina tidigare problem som en värdslig sak.

"Hemma" i radhuset är det dags att sova till någon random tid imorgon.
På återseende!

2 kommentarer:

Anonym sa...

När kommer du hem Lainen? Planerna för nästa helg är fredag: middag, förfest och utgång. Lördag: Jeppes dop och sen bastu och middag på min stuga och sen fest i Holmsund. Är du på? Du måste vara på!

Anonym sa...

karl sover också till random tider, idag ringde jag och väckte han när jag slutat jobba. Sluta sov så länge och tänk på mig som börjar jobba runt sju, sympatiklivupp med mej vettja!