23 december 2007

Tydligen jul

Alla andra verkar ha fått upp julstämningen, men för mig finns den ingenstans. Alla andra har också pyntat sina hem, från golv till tak, med diverse små tomtar och annat krimskrams. Hemma har de till och med ställt upp en julgran och idag när jag kom hem stod de och rullade köttbullar, trots att vi så bestämt inte skulle fira jul.

För mig känns det inte alls motiverande att julafton kommer imorgon. Inga julklappar. Julmaten kan jag inte äta, eftersom kött och massor med icket laktosfri grädde finns i alla maträtter. Dessutom skär det som knivar i halsen när jag försöker svälja. Det känns alltså inte så motiverande att stressa i köket hela dagen imorgon för att sedan inte kunna äta.

Helst vill jag bara ta det lugnt imorgon, som vilken dag som helst. Jag vill bli frisk så att jag orkar göra nåt de resterande dagarna av ledigheten. Jag känner inte alls för att fira jul.
Men tydligen blir det en jul ändå i år.

Inga kommentarer: