17 mars 2007

Morgonpigg

Lördag morgon, klockan har just passerat nio.
Jag har varit mer eller mindre vaken sedan klockan sex imorse. Piggt!
De flesta stiger liksom inte upp klockan sex ens på vardagarna.
Dessutom har jag redan bakat muffins.

Dagen blir i och för sig längre, men vem kommer att ligga däckad i soffan, framför tvn, klockan tio ikväll?
Jo, jag.

Pissväder är det ute också.
Okej, snön smälter och det är hyfsat varmt. Alla är glada för det.
Men april kommer, och på nåt sätt lyckas man nästan förtränga att snön alltid kommer och går samtidigt som temperaturen åker berg- och dalbana hela denna månad.
Vintern är alltså inte över.

Det mesta jag har att skriva om idag verkar vara vädret, så jag borde ge upp.
Over and out.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jamen vad har Telia inte gjort?! Jag hatar Telia över allt annat på jorden. Har fått två jättekonstiga räkningar som inte stämmer någon stans. De har tagit betalt för månader som redan är betalda eller månader som vi inte haft. Ja, gud vet vad. Ett jävla pussel att förstå sig på.