16 april 2007

Saker som är

Jag har legat vaken större delen av natten, vridit och vänt på mig. Kunde bara inte sova, även fast jag var så trött att ögonen sved och huvudet dunkade. Klockan gick, jag blev frustrerad och stressad, men jag somnade ändå inte.

Jag har återhämtat mig från min sömnlösa natt och sökt tre jobb idag. Det är i alla fall en start på vägen, men jag tror knappast att jag ens kommer att få komma på intervju till någon utav dem.

Sedan fick jag veta att en släkting till mig dog inatt. Han hade varit sjuk länge, det var väntat, men ändå kommer det som ett slag i magen. Varför ska det vara såhär? Jag tänker på hans familj, på hans mamma, på honom som tvingades ligga och vänta på att dö. Det är så sorgligt. Men det är en sådan sak som bara är. Vila nu bara i frid.

Inga kommentarer: