15 april 2007

Vackra vårdag

Jag har nu fått (köpt) en ny dator. Jag blev less på min gamla och sålde den, och nu har jag en bärbar liten pärla. I like! Nackdelen är att den redan har kruppat sig ett par gånger, trots att jag behandlat den enligt konstens alla regler. Varför händer allt sånt här mig?
I fredags när jag kom hem från jobbet skulle jag starta pärlan och leka lite. Självklart tog det en kvart bara att få igång den. Sedan skulle jag skicka ett sms, vilket tydligen resulterade i att telefonen stängde av sig mitt i alltihop. Lyckligtvis startade den genast igen. Droppen var dock när jag fick problem med att starta wii. (I och för sig var det för att jag var kass, men ändå.) En bitter start på helgen.

Jag har tröstat mig med att baka lite olika saker till min födelsedag. Ännu mera ska bakas idag!
Dessutom har en katt kommit till oss nu. Honom ska vi ta hand om i några veckor. Han heter Murre och är fin, trots sitt mindre smickrande namn. Han har mest legat under soffan sen han kom hit, men inatt var han minsann och traskade runt i sängen samtidigt som han spann som aldrig förr. Söt!

Just nu lider jag av beslutsångest gällande allt. Vilket dilemma! Kan jag inte bara bestämma mig för en sak och sedan göra det?

Inga kommentarer: