29 juni 2007

Veckan

Lainen och Ks arbetslösa vecka:

Den första dagen bestog av att åka till coop och spana på person x, samt inhandla lunch och saker till att baka biskvier. Sedan åts och bakades det.

Nästa dag besökte vi Ume Skin Art för att pierca mitt öra. K tittade på medan allt jag kände var två stick från kanyler (som dock knakade lite när de gick genom brosket), att de knipsade av något och pillade och skruvade lite. Sedan var det plötsligt klart.

I kvällningen begav vi oss till Simphamn med Dur. Det gick ungefär så bra som det kan gå med en Maxi 68 i plattläns. 5.8 knop var den högsta hastigheten jag registrerade. Väl framme i Simpis hämtades vi med motorbåt, forslades över till Tarv, åt tacos, spelade ruter sju och alfapet med min familj. En dramatsikt, men ganska trevlig upplevelse. De tyckte för övrigt att min piercing såg förjävlig ut.

Nästa dag seglade vi hem från Simphamn. En miserabel segling utan vind, i regn. Efter en tredjedel av sträckan startade vi gjutjärnsgenuan och körde i hamn. Under varsin handduk låg vi och försökte ta skydd från regnet.

Väl tillbaka i Holmsund återhämtade vi oss med lite kyckling, Bullens pilsnerkorv och kanelbullar. Efter en dusch hoppade vi in i den trogna Toyotan, tillsammans med den stackars medlurade H, och begav oss till Övik. Där kikade vi på Rix fm Festival en stund. Jag hann få i mig en chokladboll och en sockervadd innan vi rullade tillbaka till björkarnas stad.

Veckan so far, och våra planer för den kommande veckan är många...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni har hunit med att fara till övik också? inte illa!

Anonym sa...

Hej, jag såg att du hade piercat dig på Ume skin art tatto.. Vet du om dom tar emot minderåriga med föräldrars tillstånd där ? Skulle vara jätte tacksam om du svarade !! ((: