2 mars 2008

Bastukväll hos Le Au Pair

Igår hade vi planerat för middag med Faster, men det blev inställt.
Istället hakade jag på röda linjen norrut för att hälsa på Karlan efter jobbet. Jag hade två påsar fullpackade med överbliven mat från jobbet. Denna kalasade vi, samt Karlans syster och M, frikostigt på. Mozarella, rostbiff, pasta och brödkanter flög åt alla håll.

Efter maten startade vi bastun. Ingen av oss tjejer hade med sig badkläder, så Karlan ställde upp för laget och lånade ut en bastu-outfit till alla och en var. Ingen av oss var snyggheten själv, men tur var ju att vi inte skulle visa oss för någon annan den kvällen.

I bastun körde den äldre halvan av sällskapet på öl och cider, medan de andra små liven drack -håll i hatten nu- vin.

Och inte vilket vin som helst, utan Aurora.
I bastun.

Sådan bror, sådan syster.



Till saken hör att Karlan var tvungen att ta till följande tillhyggen för att få upp sin Aurora:
-Sina händer, mina händer och M's händer
-En handduk
-En såg
-Hammare och spik

Au pairen blev aningen förfriskad i bastun, så en vild diskussion där ingen höll med Karlan bröt ut. Denna diskussion pågick i ca 45 minuter innan vi märkte att bastun hade blivit kall och att det började vara dags att se film. Snabbt insåg jag och M att det var lika bra att gå hem, och ingen protesterade.
Jag misstänker att det blev sänggång för syskonskaran så snart vi gått ut genom dörren.

Inga kommentarer: