8 mars 2008

Just det, jag hade ju en cliffhanger till idag:

Jag var på Ikea, hade köpt min soffa och lämnat den till Box som skulle leverera den till mina nya lägenhet redan samma dag.

Eftersom Syster hade bjudit mig på en latte (där baristan för övrigt gjorde en kanin som mönster) behövde jag gå på toaletten artonhundra gånger. För mig är kaffe mer vätskedrivande än värsta alkoholen. Jag utförde mitt behov på ikeas toalett, sedan hände det så här:

Jag tryckte på spola-knappen. Jag böjde mig fram för att plocka upp min handväska från golvet och DÅ råkar min halsduk doppas i toalettens spolvatten.
Uäck!
Jag sliter av mig halsduken och låter den falla ihop i en liten hög på golvet. Sedan står jag, tryckt mot dörren och stirrar på den kissvattnade garnkreaionen. För en sekund överväger jag att i det ögonblicket vända mig om och gå, lämna kissäcklet på golvet.
Men man lämnar inte en fin och skön halsduk som Mommo har stickat. Därför vek jag ihop den och stoppade ned den i väskan. Sedan fick jag frysa om halsen hela vägen hem.

Inga kommentarer: