13 mars 2008

Typiska vård-problem

Eftersom jag inte jobbar på morgonen den här veckan hade jag tid för att ringa vårdcentralen.
Yey!
Jag fick tag på dem inom 45 minuter, men tyvärr är min doktor borta till i slutet av april.
Åh nej, jag kan inte vänta så länge...

Därför är det lika bra att jag byter från vårdcentralen i Solna till en som finns där jag bor. Men då måste jag först ringa den nya vårdcentralen och säga att jag vill gå dit. Sedan måste jag ringa den gamla vårdcentralen och be dem skicka min journal. Sedan måste jag vänta flera veckor om jag inte vill ha en journal-lös tid då de bara säger:
Jaha, det lät ju som om det var nåt fel på din mage, men jag kan inte göra något när jag inte har din journal.
Suck.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan inte läsa all din text med din nya design!

Anonym sa...

Var nånstans är det du bor nu? :) Vilken stadsdel alltså..

Nina sa...

man blir ju galen på vårdcentralerna... va fin bloggen din ha blivit=)