11 mars 2008

Var är all tid?

Idag fick jag ett mail om att jag måste lämna tillbaka min bok om Lightroom.
Detta redan om tre dagar.
Shit.
Jag som inte ens har öppnat boken efter den dagen jag lånade den.

Anledningen till varför jag inte har jobbat med boken är för att jag inte haft tid. Jobb, packning och flytt har stått ivägen. Det känns som om jag aldrig har tid för de små saker som jag vill göra.

Att måla naglarna är något jag gärna vill ha tid med. Förut hade jag alltid målade naglar. Idag kunde man knappt se mina naglar bakom alla små sår och bortflagnad hud på mina fingrar. Sist jag målade naglarna var för över två veckor sedan. Då målade jag tre naglar i lika många olika färger då jag provade nagellack på Makeup Store. Sedan dess har jag varken tvättat bort lacket eller målat dit nytt.

Ikväll tog jag mig dock tid; jag klippte, filade och målade mina sönderslitna naglar med ett genomskinligt lack. Även fast nagelbanden fortfarande är skadade av allt jobbande känner jag mig genast mycket fräschare och bättre till mods.
Det är i alla fall någonting, även fast naglarna inte ser ut som i somras:


1 kommentar:

Anonym sa...

Svar till "var är all tid":

-På jobbet. När jag var arbetslös frågade jag mig "vad ska jag göra med all tid". Nu undrar jag också "Var är all tid".

Fina naglar!

Måste även kommentera att din header-bild är läskig. Vad/Vem är det? ET? Lainen i läskig pose?

Slutligen. Hur går det med godis-dealen?