25 september 2007

Utmaning

Sofie har antagit en utmaning utan att bli utmanad, och därför har hon nu utmanat mig att göra samma sak. Nu har hon dessutom satt press på mig, så jag ska försöka plita ner någonting vettigt så hon inte straffar mig med slav-hushållsarbete.

Utmaningen går alltså ut på att skriva saker om sig själv som inte alla visste. Hur många saker man ska skriva framgår inte, men jag väljer att begränsa mig till fem för att inte ockupera den som läser hela dagen.

1, Jag älskar accessoarer. Av alla slag. Att inte ha något smycke på sig, inte ens det minsta örhänge, gör att jag känner mig naken. I min ägo har jag mängder av örhängen, en del halsband och ganska många armband. Minus är dock att det ibland blir svårt att finansiera mitt önskan att mina accessoarer alltid, alltid bör bli fler.

2, Jag får panik om jag går på en toalett som är smutsig. Det är äckligt. Och alla toaletter som inte är städade av mig är smutsiga. Jag litar bara på mig själv när det gäller städning. Vissa personer kan få städa hos mig, under uppsikt, men det är ingen som är lika bra och korrekt som mig. Alltid om jag går på nån annans toalett måste jag inspektera först så att jag vet vars det är smutsigt (för det är det ju alltid).

3, Jag är beroende av Oboy. Helst måste jag dricka av denna utsökta dryck varje dag. Ibland fikar jag lite mackor eller liknande bara för att jag ska få dricka lite oboy. Min ursäkt lyder: Oboy är beroendeframkallande.

4, Jag envisas alltid med att köpa högklackade skor, även fast det gör ont att gå in dem. Just nu har jag flera högklackade skor och bara två som inte är det, varav ett av dem snart har tappat sulan och ett par är ett par Birkenstock. Alltså måste jag ha högklackat jämt då jag inte jobbar.

5, Precis som syster hatar jag att förlora. Jag blir faktiskt lite sur och på dåligt humör, men om jag vinner blir jag självgod. Jag rangordnar roligheten på spel efter hur ofta jag brukar vinna i dem.

Det där var fem, så nu är det dags att utmana några andra tappra bloggare.
Därför väljer jag att utmana:
Malin
Linda
Emma
Sofia

1 kommentar:

Vår nya värld sa...

Vadå framgick inte hur många man skulle skriva...!? Hallå jag skrev 8 st säger det dig ngt!? Döhh....fuskis!