27 januari 2008

Ikea

Ikea på en söndag är inte ett bra val.
För då är nämligen alla där.
Barnvagnar, tanter, par och familjer.
I massor!

Idag var jag, K, M och M's pojkvän där för att titta på en bokhylla.
Vår plan var att gå in, hitta hyllan, snabbtitta på lite smågrejor och sedan åka därifrån.
Det tog längre tid än så och vi var tvugna att pausa för att fika.

Redan när vi kom till Ikea mådde jag lite dåligt på grund av att jag ätit ..ehm.. typ sallad eller något? Magen hade i alla fall reagerat och min energinivå låg långt ned till och med för att vara mig. Efter Ikeabesöker kan jag knappast säga att det hade blivit bättre.

Att ta sig därifrån var en sport i sig. Jag kom inte med den första bussen, eftersom det var så mycket folk som villa åka med. Sedan två tunnelbanor för att ta dig hem.
Orka!
Nästa gång åker jag till Barkarby, inte Kungens kurva!

Inga kommentarer: