29 januari 2008

Jag är i behov av tips

Jag är trött hela tiden, jag förstår inte varför.
Jag sover mycket på nätterna men måste ändå ta en powernap, eller flera, på dagen.
Hur mycket jag än sover blir jag inte piggare.

Idag är jag dock trött för att alarmet gick 04.40 imorse, men det har ingenting med resten av dagarna i mitt liv att göra.

Det andra som är besvärligt är att jag verkar ha noll blodcirkulation. Om jag har varit ute och sprungit eller gått är jag varm, men när jag har suttit still ett tag fryser jag. Jag måste ta fram tofflor, en kofta, en filt och kanske dricka en kopp te. När jag har blivit varm igen och varit det en stund börjar jag frysa igen. Det är överdrivet!
På nätterna är jag också kall. Jag sover med två täcken, men ingenting hjälper...

Jag brukar i och för sig vara så här på vintern, men är det nån som vet vad jag kan göra åt saken? Några vitaminer, kosttillskott eller mat som kan hjälpa mot tröttheten och den dåliga blodcirkulationen?
Hjälp? Nån?

5 kommentarer:

Anonym sa...

kolla om du har blodbrist/järnbrist

Anonym sa...

det låter extakt som att du behöver äta järntabletter. jag tror jag har några du kan prova :)

Mammis Blogg sa...

1.Kolla Hb(järn)på vårdecentralen
2.Kanske din mage orskar detta
3.Fråga på hälsokosten efter lämpliga vitaminer/mineraler
4.Var ute mycket,det piggar upp
5.Chi San
6.Börja träna regelbundet
Mamma

Anonym sa...

Skriv ut detta inlägg och ge det till personalen på apoteket. Dem kanske kan hjälpa dig...

Anonym sa...

lyssna alltid på mamis råd :P