26 februari 2008

Mitt nya boende

Jag har hittat det perfekta boendet. Såhär såg annonsen ut:

Hej!

Vi är ett par i 20+ åldern som söker en inneboende till vår lilla, men hemtrevliga lägenhet. Vi kan tyvärr inte erbjuda dig ett eget rum, men du får ungefär 2 egna kvadratmeter som du får disponera fritt på vår soffa. Resten av lägenheten kommer vi att dela på under förutsättning att du städar och håller rent efter dig.

Hyran kommer bara att vara en symbolisk summa+dina städtjänster. Du får ta med eget städmedel. Du binder upp dig på att se ett antal serier med oss, vilket innebär att när de har visning kommer du att måste dela med dig av din sovplats. I lägenheten kommer det att finnas fri tillgång till popcorn.

Vi söker efter en skötsam tjej som har serier och Betapet som intressen. Tråkig attityd välkomnas inte och det är ett plus om du kan baka och laga mat!

Mvh, S och D

Glad i hågen skickade jag iväg ett svar:

Hejsan!

Jag såg er annons och jag nappar direkt! Detta är precis vad jag söker efter.

Jag tar med mig mina bästa städmedel och trasor, samt min resväska. Jag har hyrt en flyttbil imorgon klockan 18, möt mig fem i.

Bästa Hälsningar, Lainen

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag trodde det stod att du tar med dig städ medel och transor :P kul kombination :S

Vår nya värld sa...

Hej Lainen,

Vi möter dig fem i som sagt! Vi har städat och gnott här i vårt hem. En glad nyhet är att du kommer att gå tillgång till en egen hylla i badrummet, en låda i tv-bänken samt en vägghylla. Inte illa så jag hoppas att du kommer att trivas! :)