23 april 2008

Har jag börjat tåla laktos igen?

Man kan säga att jag gjorde en undersökning på mig själv idag.
För att se om jag fortfarande inte tål laktos.
Eller okej, jag ville ha mjölk när jag var hos Syster och D, och det fanns bara vanlig.

Men det relevanta är i alla fall att resultatet visade sig såhär:

1) Jag drack mjölken (till lyxmuffins som jag blev bjuden på, istället för födelsedagstårta)
2) Jag kände ingenting och trodde att jag skulle komma undan
3) Jag kände pyttelite, men var glad för att jag trodde att det skulle varit värre. Detta sa jag till Syster när vi skulle hoppa in i bilen och åkta till mig.
4) När bilfärden på drygt fem minuter var över kom den verkliga reaktionen. Ont ont ont. Jag kunde dra slutsatsen att jag fortfarande inte tål laktos.

Detta hände med min mage:



Jag bör tillägga att den inte ens nästan är så tjock i vanliga fall.
Det gör alltså ont när den sväller upp så mycket, för dig som inte fattat det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aaaaoooouuuuwww! (Ett vrål av onthet)