25 april 2008

Våren är här för att stanna

Jag är en person som saknar självdisciplin.
Om jag bestämmer att jag ska stiga upp sju går jag inte upp förrän 8.
M vet hur kass jag är på att göra som jag själv sagt åt mig att göra.
Därför vaknade han klockan sju imorse, även fast han inte hade nån speciell tid att gå upp till, och ringde för att väcka mig.

För en gångs skull var jag i alla fall på g och hade planer på att gå ut och gå, precis som jag hade planerat igår.

Solen sken, det var åtta grader varmt redan så tidigt på morgonen. Det blev till och med så att jag sprang en bit. Jag var tvungen att ta av mig koftan och springa i linne en stund. När det är så vet man att det är vår.

3 kommentarer:

Nina sa...

men duktigt gjort joss!

Anonym sa...

Du får det nästan att låta som att stiga upp klockan sju när man inte har nåt att göra som nåt positivt! Det är inte okej...

Anonym sa...

det är vår i umeå med, jag har till och med brännt mig, så varm är solen.