27 april 2008

Festligheter

Igår var det tänkt att det skulle bli en lugn hemmakväll med godisätande.
Istället blev vi inbjudna till A som sedan ville ta med oss till vårt kära gamla place Lino.

Glada i hågen åkte jag och Karlan först hem till mig, intog lite mat och hade en förfest på tu man hand. Detta gjorde vi på vår förfest:
-Hoppade runt till musik
-Drack en cube
-Smakade apelsinratafia som stått i mitt kylskåp typ forever, den smakade skit
-Gjorde vårt eget husdjur
-Åt godis
-Provade diverse kläder ur min garderob

Till slut bestämde vi oss för att dra vidare till A. Där var det en mer seriös förfest, så vi kände att vi behövde tona ned vår flummighet. Efter ett tag tog vi en taxi till Lejontornet.. Lejonbaren... äh, nåt Lejonställe som var gayklubb i alla fall.
Lokalen var proppfull, så det enda man kunde
göra där var att stå stilla på ett och samma ställe och försöka se så glamourös ut som möjligt.
Vi hann vara där en bra stund innan jag insåg att jag 1) var ensam tjej och att jag 2) var den enda som inte var homo.

När klockan började närma sig 1 ville de andra äntligen gå till Lino. Eftersom M skulle ansluta till vårt sällskap kunde inte vi följa med in på vip-listan. Kön var megalång och det såg redan ut att vara fullt på haket, så vi bestämde oss för att kasta in handduken (Karl tog det bokstavligt och kastade handduken i vattnet efter att han hade putsat M's skor).

Innan vi åkte var vi såklart tvugna att hälsa på korvgubben utanför Lino. Varje Linokväll hela hösten har jag och Karlan alltid beställt en kokt korv med ketchup och senap på halva korven. Sedan har vi delat. Detta kom såklart korvgubben ihåg. Vi blev glada och trevliga, korvgubben blev glad och gav oss fem kronor rabatt på tre korvar.
Tja-tjing!

Tunnelbanan tog oss hem till mig, men jag har ingen utvärdering från efterfesten, för efter min lååånga arbetsvecka trillade Lainen-ögonlocken igen och tog mig till drömmarnas värld...



Enda bilden jag lyckades ta på vår "förfest". Min kamera påstår att batterierna är slut även fast de är i stort sett nya!

1 kommentar:

Anonym sa...

"Seriös förfest" Haha