29 april 2008

Jag vill vara mer glamourös

Idag var det en riktig vår, nästan sommar, -dag i Stockholm. Jag slutade vid halv tre och begav mig ut på stan för att göra några ärenden.
Men jobbjeans, fult linne som jag brukar ha under t-shirten när jag jobbar, grå kofta och grå jacka kände jag mig inte så glamourös. Saken blev inte bättre av att folk runt omkring gick med piffiga vårkläder och såg vårfräscha ut. Vissa gick till och med i shorts och linne. Jag kände mig som värsta luffaren.

Jag vill också ha en fin våroutfit som jag kan glida runt på stan med. Tyvärr vill inte pengarna riktigt räcka till det jag vill.
Nåja, imorgon är det valborg. M kommer och jag ska vara så oluffig som jag bara kan när jag väl ska vara lite ledig. Jag har ju trots allt ett par nya shorts, en ny jacka, ett nytt armband och nya strumpbyxor. Och en gul och fin sjal!

Inga kommentarer: