11 oktober 2007

Anti-lainen.com

D, alltså han som jag bor hos, ska starta en blogg. Den kommer att heta anti-lainen.com. Han har tjatat om det här ett tag, men inte kommit sig för att komma igång, så jag tänkte skriva lite på anti-lainen.com, å hans vägnar.

2007.10.04
Jag säger åt Lainen att gå och lägga sig klockan 10, men ändå stannar hon uppe senast av alla. Varför lyssnar hon inte?

2007.10.07
Lainen har ätit upp alla Djungelvrål. Jag som hade tänkt spara dem till ett speciellt tillfälle.

2007.10.09
Idag när vi skulle se på en av alla serier vi ser, Heroes, hände något förkastligt. Heroes är tydligen speciellt för Lainen och man får inte prata när man ser det, men ändå råkade jag viska något till S. Då kom det ett fult litet läte ur Lainens mun, hon hyssjade på oss! Det var det värsta jag har hört. Snart ska jag lägga ut några knäckebrödssmulor på väl valda platser i hennes säng.

2007.10.10
Imorse när jag vaknade trodde jag att det var en inbrottstjuv i huset, en som lånade toaletten dessutom! Men det var "bara" Lainen som vaknat till och behövt gå på toaletten. Hur vågar hon? Jag har ju sagt åt henne att hon ska sova, inte gå upp på natten!

2007.10.10
S har inte uppfostrat Lainen särskilt bra. Inget ont mot S, det är Lainen som är bångstyrig. Hon sa åt mig att vara tyst och sitta ner, precis som åt en hund. Sedan skrattade hon hånfullt. Sedan hade hon mage att skälla ut mig för att jag inte gett henne några presenter! Vad hände med M&Men, Geishan och Djungelvrålen!? Hon säger att Djungelvrålen inte gills, eftersom hon inte fick dem, utan tog dem. De andra godsakerna verkar ha gått obemärkt förbi.

2007.10.11
Idag ska vi åka bil allihopa, hela vägen till Norrland. Hur ska jag stå ut med Lainen en sådan lång bilresa? Jag kanske borde ta med mig en munkavel till henne ifall hon blir för ohyfsad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är D? nån släkting till Åkä??

Anonym sa...

En bilresa med dej upp till Norrland skulle jag tycka vara trevligt, ingen munkavel skulle jag behöva ta med =)

Josefin sa...

Hörredu "anonym", våga skriva vem du är!

Och Linda, tack. :)Resan var ändå rätt smärtfri.

Vår nya värld sa...

Jag kan meddela att D. är en "ingift-ing" i familjen. Han är en hemsk en...