13 oktober 2007

Ledighet i Norrland

Min andra lediga dag nu.
Sist jag var ledig såhär många dagar i sträck var jag arbetslös. Det känns som om det var evigheter sen jag var arbetslös!

Norrland är som det brukar, det är höst fullt ut här uppe. Det är trevligt att vara här, men ändå bärjar jag sakna Stockholm på något sätt. Där känner jag mig hemma (även fast jag gör det här också).

När jag kommer tillbaka ner till huvudstaden kanske jag har hittat någonstans att bo också. Jag som nästan hade sett ut ett bra gatuhörn som jag kunde sova i om jag inte hittade någon lägenhet. Nästan lite sorgligt att det inte blev av. :P

Nu ska jag gå och försöka ta vara på dagen här i Obbola. Jag har många saker att göra; hälsa på farmor, hälsa på mormor, hämta mina saker ur förrådet, gå ut och äta middag, kanske träffa en vän. Dags att göra en ordentlig rivstart och komma igång med den här dagen.

Inga kommentarer: