18 november 2007

Allting vänder så snabbt

Saker som dragit ned min kväll:
-Att jag förlorade i Betapet, igen. Jag hatar Betapet!
-Att jag var tvungen att köpa mjölk för 17.90, inte bra för min budget.
-Att folk inte svarar när man försöker kontakta dem.
-Att mitt lim tagit slut när jag skulle använda det (till att limma fast kort, inte sniffa)

När kvällen är så långt ned på botten som den kan vara händer plötsligt något som gör att alla kvällens minus bleknar på några sekunder:
Å ringer!
Jag har inte pratat med Å på flera månader och plötsligt får hon idén att hon kanske ska komma ner till Stockholm på besök, redan till helgen dessutom. Hoppas, hoppas. Att få ha en riktigt svenssonhelg + att en gammal vän som kommer på besök kan inte bli något annat än en riktig kanonhelg!

Jag var tvungen att fira med en (=fem) pepparkaka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du gräver din egen grop när du försöker bortförklara att du inte sniffar limmet. Vi vet hur du är med saker som sniffas. SNIFF!

Josefin sa...

Ja, men jag sniffar bara högklassiga saker som "siffet". INTE lim och skit. Förresten är mina sniff slut, men jag ska åka till thailand och köpa nya om en månad!!

Anonym sa...

Å och jag pratade om dig i fredags, och då sa hon att hon inte pratat med dig på typ ett halvår. Som skoj att hon hörde av sig =)