23 november 2007

Angående ordning och reda

Jag är ganska bra på att städa, organisera och hålla ordning. Jag gillar till och med att städa och ordna bland mina grejor.
Men...
N
är jag är inne i vardagsruschen har jag dock noll koll på vad ordning och städning heter. Då följer jag bara mina rutiner och har inte "tid" att ställa tillbaka saker på sin plats, plocka upp efter mig eller vika ihop kläderna när jag har använt dem. Det är knappt så jag orkar diska min disk. Nu har jag jobbat sex da
gar i sträck, mer än åtta timmar om dagen. När jag har varit hemma har jag mest tagit det lugnt och fullkomligt ignorerat att ihopkorvade strumpor ligger i en salig blandning tillsammans med skrynkligt papper och kladdiga sminkprylar på golvet. Och på byrån. Och på bordet. Allt huller om buller. Sängen är obäddad och blomman håller på att vissna.

Tur är att jag inte har så mycket saker och att jag nästan bara använder jobbkläder och mukisbyxor på veckorna. Annars skulle det vara på gränsen att det såg ut som det gjorde i mitt rum hemma i Obbola (mammi knows, mammi fears).

Mitt smyckesskrin ser för tillfället ut såhär:



Det är det första jag ska städa och organisera. Små smycken i ett fack. Guldfärgade smycken i ett fack. Stora silversmycken i ett fack. Och i det sista facket; Ganska stora silversmycken.

Imorgon kommer Å och jag ska städa och organisera så att hon slipper tro att jag bor i det värsta råttboet. Framför mig har jag en riktig Svenssonhelg med ledighet på lördag och söndag. Det är så pass länge att kaffelukten faktiskt kommer att hinna gå ur mina händer innan det är dags att jobba igen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror inte åsa bryr sig så mycket om det är städat eller inte. är sällskapet hon kommer för =)

Josefin sa...

Ja, det hoppas jag verkligen! Sen är ju inte Åsa den som är den när det gäller stökighet, if you know what I mean. :P

Vår nya värld sa...

Åhh vad mysigt med ledigt! Hoppas ni får en jätte mysig helg!

Mammis Blogg sa...

Att börja organisera i smyckeskrinet begriper jag inte.
Det tar man sist.

Vår nya värld sa...

Men om man är en liten "hamster" som Lainen så måste man det annars får man inte plats med mer...;)
Och hennes smyckessamling växer hela tiden.