20 november 2007

En dag som denna

Det är inte min dag när:

1, Jag råkar krossa ett glas över två kastruller soppa som skulle säljas idag, redan innan lunchen har börjat dessutom. All soppa måste kastas bort så att gästerna slipper riskera att svälja glasbitar. Ändå förstår gästerna inte att det är för deras eget bästa som det inte serveras soppa på caféet idag.

2, En HEL cheesecake glider av fatet som jag håller i min hand. Jag hinner tänka att jag borde fånga den medan den faller. Som en enda gegga hamnar den upp-och-ned framför mina fötter och jag kan konstatera att hallonglasyren lägger sig som klister på golvet.

Det löser sig ändå när:

3, Heroes, Weeds och hemmagjord pizza väntar hemma hos syster och D efter jobbet. Det bjuds också på pepparkakor, gratis post och räkningar, yey!

3 kommentarer:

Vår nya värld sa...

Vissa dagar vill man bara radera från världskartan... Vilken tur att inte dina favoriter fanns på plats... Uj uj uj...
Kika förbi när pepaprkakorna börjar tryta igen...

Anonym sa...

räkningar yey?blir du glad av att få räkningar?

Anonym sa...

Haha, vilka korkade gäster du verkar ha.