29 november 2007

Jag vill fota!

Förut fotade jag ganska mycket.
Då hade jag en systemkamera som jag använde flitigt, men jag har inte använt den på två år nu. Orkar inte hålla på att framkalla filmer hela tiden, det blir så dyrt. Också missar man delen med att redigera och leka i Photoshop, som man kan göra med digitala bilder. Dessutom lär man sig mer om man kan tanka in bilderna i datorn direkt man har fotat och se vad som kan ändras och göras bättre till nästa gång. Efter Thailand ska jag definitivt spara ihop till en digital systemkamera som kommer att användas mycket!

I Thailand ska jag försöka fota en del också, för de fina motiven finns ju fortfarande kvar, även om jag har en kass kamera.



Den här bilden tog jag med min usla kamera som saknar zoom och inte har några manuella inställningar. Hyfsat ändå.



Inga kommentarer: