18 december 2007

En dag på stan

Idag skulle jag köpa nyårsklänningen som jag gått och trånat efter i över en vecka. K och A fanns med till mitt förfogande.
Jag tror inte att de visste vad de gav sig in på när de gick med på att hjälpa mig. Trots det klagade de inte, utan gick bara och hämtade klänningar i olika storlekar, drog upp dragkedjor och gav smakråd medan jag suckade och gnällde i kraftig beslutångest.
Tillslut hade jag bestämt mig för vilken storlek som passade mig bäst, men marginalerna för att lägga på mig några extra jul-kilon är ytterst små. Hoppas att Mammi inte övergöder mig hemma i Norrland, för då ska hon allt få höra i flera år framöver om nyårsklänningen som jag inte kom i, tack vare henne!

Efter att ha gått till café 60, till stureplan, till hötorget, tillbaka till stureplan, till nk och lite runt runt gick jag för att klippa mig. Jag valde en frisörsalong som finns på samma gata som jag jobbat på. När jag kom in genom dörren insåg jag snabbt att jag kände igen samtliga av de som jobbar där, jag visste till och med namnet på en av den. Det var något av en aha-upplevelse att koppla ihop arbetsplats med "hon som vill ha latten extra varm".
Efter klippningen fick jag ett vip-kort på deras salong. Hädanefter kommer jag att få klippa mig för 190 kr och få var tionde klippning gratis, tja-tjing!

När jag lämnade mitt hem idag för att gå på stan var klockan 10.00. Klockan 19.20 kom jag hem igen. Jag kan lova att mina fötter led av riktigt kraftig ömhet.

3 kommentarer:

Mammis Blogg sa...

Ingen risk,ingen risk.....

Vår nya värld sa...

Åhhh värsta stockholmaren... VIP kort och allt! ;)

Anonym sa...

Varför har de inte vip-kort och så billigt som 190 kr i umeå där jag klipper mig? min klippning gick på 420 kronor.