19 december 2007

Stockholm-Norrland

Idag har vi åkt bil i över åtta timmar. Vi hade knappt lämnat Stockholm när bensinmätaren gick ned till noll och vi inte kunde skymta någon bensinstation. Vi fick ta en liten avstickare och tanka någonstans på landsbygden. Som tur var slapp vi i alla fall putta bilen. Bra jobbat, bilansvarige.
Nu är jag trött och slö. Det är konstigt att man kan bli det av att sitta på arslet och halvsova en hel dag.
Inatt ska jag sova på en elektrisk, uppblåsbar säng. Ni som har lyckats med en sådan bedrift någon gång, räck upp en hand.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har gjort det säkert 5-6 ggr!

Anonym sa...

hej lainen!
Jag har känt pulsen i Stockholm tunnelbana idag. Tyckte jag skymtade till dig men det var icket du. Mellanlandade en natt och tog flyget. Blev alldeles yr av stockholms stress. Vi ses här hemma någon dag hoppas jag :)

Vår nya värld sa...

ursäkta det var faktiskt inte jag som var bilansvarig det är D...
Tycker han förtjänar en känga, icke jag...