12 januari 2008

Mission: Rummet (man kan i alla fall se golvet nu)

Den 19 december kom jag hem till Norrland igen och hela min tid här har jag haft ett mission att slutföra. Detta mission har gått ut på att städa ett rum. Det låter inte så svårt, men det här rummet har från golv till tak varit fyllt med det man i på ren svenska kan kalla för skräp. Elins lådor och grejor finns där, men det som har tagit absolut störst plats är mina 20 flyttkartonger, mina tavlor, kuddar, täcken och smågrejor. Mina ansträngningar har varit små, men idag, näst sista dagen hemma i norrland, har jag färdigställt mitt mission.



På bilden kan man se en viss skillnad, men den kanske inte ser ut att vara så stor, det är ju ändå mycket saker i rummet fortfarande. Ändå har jag gått igenom alla lådor, packat om, kastat och gett bort saker till Minisyster. 20 lådor har blivit 14 och jag är ganska nöjd med att få bära sex lådor mindre då jag flyttar mina saker nästa gång. Mina lådor är väl organiserade och märkta med varsin lapp som beskriver vad varje låda innehåller. Om jag ska ha en blomkruka, en fjärrkontroll, en dvd eller en kastrull vet jag precis vars jag hittar den (med risk för att den kan ligga underst). Det enda mysteriumet är vars min kära muffinsplåt håller hus, för den har jag inte sett röken av.

Stolt har jag nu kryssat för mitt mission på min "Att göra"-lista.
Lainen, och framför allt Mammi, kan andas ut.

1 kommentar:

Mammis Blogg sa...

Tack för slutfört arbete!