31 mars 2008

Imse vimse äckelspindel

Idag när jag kom hem hände något fasansfullt:
en spindel sprang över golvet.
Jättenära min dator dessutom! Hur fräck får man vara?

Så här agerade jag:

"Åhnejåhnejåhnejåhnej.. AHH"
Jag stampade hejvildt i golvet så att den skulle springa åt nåt annat håll än mot min dator. Samtidigt började jag fundera på om jag skulle hinna ta fram dammsugaren innan spindeln försvann till en okänd plats. Tyvärr trodde jag inte att det skulle vara genomförbart och jag ville inte riskera att veta om att det fanns en spindel, men inte var.
"Okej. Jag kan göra det här. Jag kan, jag kan, jag kan. Aaaah!"
Jag tog fram första bästa pappersbit, som tyvärr blev instruktionen på hur jag skulle montera ihop min skohylla. Tur att jag redan hade monterat ihop den, annars skulle jag kanske inte klara av det utan min lapp. Jag öppnade balkongdörren och försökte fösa spindeln mot lappen.
"Ahhhh! ... Aaahh! ... Iiiih!"
Efter flera försök hade jag den på lappen, kastade ut den och smällde igen dörren. Flämtande försökte jag åtehämta mig efter händelsen i mitt trygga hem.

Nu, när jag har rehabiliterat mig lite, känner jag mig stolt att det lilla krypet slapp sätta livet till på grund av min fobi. Hade den fått göra det hade den ändå fått skylla sig själv, eftersom jag flera gånger har gått runt i lägenheten och förklarat att spindlar får bo uppe i taket, men de som kommer ned på golvet eller möblerna ska DÖ!

Inga kommentarer: