3 april 2008

Idag kom deklarationen

Som ett domedagsbesked damp den ned i brevlådan. Först anade jag inget ont då jag senare samma dag hittade den liggande på hallmattan. Den låg i ett eftersändningskuvert. När jag hittade den innuti blev jag alldeles kall.
Nu.
Nu skulle jag få veta.
Har Mr W lurat mig? Har jag jobbat svart? Har jag räknat till rätt antal arbetsgivare under 2007? Har jag betalt för lite skatt? Kommer jag att få betala massor med pengar i efterhand?
I och med att jag sprättade kuvertet skulle jag få svar på alla frågor.

Jag gick direkt in på "Inkomster"och fann på en gång att jag hade haft åtta inkomstkällor under året. Det betyder att Mr W inte har lurat mig, även om han hade ett oseriöst avtal, betalade så lite pengar som möjligt, var allmänt läskig och vägrade skicka papper på att man hade fått lön från honom.

Dessutom kommer jag att få pengar tillbaka på skatten, yeye!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till att inte ha blivit lurad!