16 mars 2008

Utekväll i Stockholmsstaden

Min 54-timmars arbetvecka skulle igår rundas av med utgång.
L och D är på besök i helgen, ända från Norrlandsstaden har de kommit.
De skulle, kvällen till ära, få se hur det är att roa sig på vårt gamla hang outplace
Lino.

Efter att ha varit hemma hos mig där vissa ägnade en timme åt att äta (under aggressiva påhopp från mig) begav vi oss hem till A på Kungsholmen. Där vankades det melodifestivalen och singstar.
Klockan drog ihop sig för utgång, och vi kom fram till att man kanske borde komma i tid till ett ställe där de spelar schlagermusik då melodifestivalens final just har avslutats i globen.

Vi hoppade på tuben och åkte till Riddarholmskajen. Väl där möttes vi av en kö på 2-300 personer samtidigt som vakterna hävdade att de bara skulle släppa in 100 personer till. De kunde dock garantera att alla skulle komma in så småningom eftersom de skulle ha öppet till klockan fem.

Yey, but nej.
Vi dissade kön och åkte hem till mig där gänget sysselsatte sig med följande:

Jag-Pratade i telefon och funderade på att äta kakor
K-Framstod som aningen för lättklädd medan han dansade till någon random musik
L-Satt och tittade på klipp på Youtube
D-Kastade onda blickar mot mig och umgicks med L istället

Inga kommentarer: