17 mars 2008

Varför snöar det massor nu när vi knappt sett en snöflinga på hela vintern?

Idag var jag och skulle hämta ut min router på kiosken vid tunnelbanestationen.
Detta var inte på stationen som är närmast mig, utan den andra. Mitt paket hade kommit dit för att någon idiot ansåg att det var närmare mitt hus bara för att det är närmare att åka bil dit. Om man ska gå är det däremot sjukt långt. Men det är ju mycket värre för dem som åker bil, man vill ju inte behöva åka 48 sekunder extra, eller hur? Att gå dubbelt så långt ska däremot inte vara några problem.

I alla fall så lyckades jag hitta kiosken, men när jag kom ut slog det mig:
Hur tar jag mig hem?
Jag visste inte åt vilket håll jag skulle gå ens en gång.
Dessutom hade det, av nån jäkla anledning, börjat snöa. Det var inte ens så att det snöade lite lätt, nej, stora, feta lapphandskar rasade ned från himlen. De träffade mig på huvudet och i nacken. Ett tag trodde jag till och med att de var innanför kläderna på mig.
Jag tänkte:
"Jag orkar inte gå vilse i den här jävla staden EN enda gång till!"

Sju evigheter och en lång backe passerade innan jag var hemma. När jag kom innanför dörren bildades pölar av smält snö på mitt nystädade golv. Jag kokade av ilska inombords, medan jag frös så att jag skakade på utsidan.

Nu sitter jag här, fortfarande frysandes, och försöker göra nudelwok i min ministekpanna från Ikea. Min underbara wokpanna är tyvärr i Syster och D's våld just nu...

3 kommentarer:

Mammis Blogg sa...

Rubrikerna till dina inlägg syns inte helt och hållet.Kolla upp det.

Vår nya värld sa...

Kom och ta den om du kan!!! *räcker ut tungan*

Karlan sa...

Jag trottsade snöraset ganom att vägra gå ut! du skulle ha haft din wokpanna så kunde du använda den som ett slags parraply ;)