13 april 2008

Fem

Nu gick jag ut i hallen för att leta fler silverfiskar.
Snabbt tände jag lampan och scannade golvet med mina hämndlystna ögon, i hopp om att någon av de mörkerskygga varelserna kommit fram så att jag kunde markera min ståndpunkt i frågan.

En silverfiskbebis, ung och dum, hade vågat sig ut på hallgolvet. Jag jagade upp den med skon i högsta hugg. Med ett bestämt slag låg den platt mellan golplattan och skosulan. Från ung och oförstörd till ung och helt förstörd på någon hundradels sekund.

Nu har jag bestämt markerat hur reglerna är. Silverfiskar i Lainenheten är lika med döda silverfiskar i Lainenheten.

3 kommentarer:

Vår nya värld sa...

Kör med det kokheta vattnet i alla avlopp, sedan köper du en flaska Radar. Så sprutar du om du ser vart de kommer ifrån. Troligen kommer de ut från tröskeln mellan hallen och toan. Så spruta lite där. Så ska du se att du blir av med de små krypen.
Visste du att en silverfisk kan leva i åtta år? Helt sjukt!

Josefin sa...

Ja, jag googlade silverfiskar direkt jag såg dem! Usch.
Vad är Radar för nåt?

Mammis Blogg sa...

Ett välbeprövat bekämpningsmedel mot insekter och annat smått och gott.