13 april 2008

Fyra silverfiskar för mycket

Ikväll tillbringades kvällen hemma hos A och H. Vi kalasade på överblivna sallader från jobbet, åt fruktsallad med tofuglass och såg två filmer. Mycket trevligt, särskilt eftersom jag sällan får se dessa två godbitar nu för tiden.
I regnet gick jag hem från tunnelbanan. Det var mörk, rått och knäpptyst på gatorna. Lite läskigt, faktiskt.

När jag kom in genom dörren och tände lampan i hallen hände något förskräckligt;
silverfiskar sprang över golvet.
Inte en, utan tre.
Silverfiskar.
Jag krossade allihopa med skon och gick och satte mig på toaletten. Från badrummet kunde jag se ännu en silverfisk irra runt vid hallmattan mot destination okänd. Jag sprang dit och förintade även detta skadedjur.

Genast började mitt krig mot silverfiskarna. Även fast jag var trött och frusen plockade jag upp alla saker som låg på golvet. Jag tänkte för en sekund starta dammsugaren, men hey, man gör inte det klockan 01.30 när man har grannar att tänka på.
Imorgon ska jag städa och köra med dammsugaren i alla hörn och vrår.

Silverfiskar i Lainenheten = not happening.

4 kommentarer:

Mammis Blogg sa...

Det är fukt någonstans i lägenheten,Lainen.Förmodligen i toan eller köket.Kontakta hyresvärden!

Vår nya värld sa...

Det är i stort sett det i alla gamla hus. Konstigt att du inte sett dem förut. Tror inte att det är så mycket att göra. Ta kokhett vatten och häll ned i alla avlopp, det kan hjälpa. Har funkat för mig förut.

Vår nya värld sa...

Det är i stort sett det i alla gamla hus. Konstigt att du inte sett dem förut. Tror inte att det är så mycket att göra. Ta kokhett vatten och häll ned i alla avlopp, det kan hjälpa. Har funkat för mig förut.

Anonym sa...

Ledsen att behöva säga det här, men en gång fisk, alltid fisk. Våra är så jävliga så det finns inte! Jag hatar dem. Det är äckligt.