12 april 2008

Så det kan gå

Detta kan lätt hända när följande kombination används då det är dags att tvätta:
Lainen, trötthet och obryddhet.



Det som hände var alltså att jag släpade mig ned till tvättstugan för att tvätta mina jobbkläder som var under all kritik när det gällde smutsighet. Jag var trött och tänkte "äh, eftersom allt ändå är så gammalt och slitet gör det ju inget om jag blandar färger friskt".
Vad jag inte tänkte på var att jag slängde in mina nya jeans, båda paren dessutom; svarta och blåa. Resultatet blev alltså vad som visas ovan.
Jag blev lite besviken på mig själv, men jag tror att det kan vara lite av ett wake up call på att jag borde köpa nya kläder. Ibland önskar jag att man kan återställa sådana saker lika lätt som man kan redigera dem i photoshop. Någon som kan fixa det till min födelsedag*?

*Som är på fredag

2 kommentarer:

Mammis Blogg sa...

Vittvätten bleks enklast med klorin.

Anonym sa...

Jaa, den är så fin, så fin. Håhåjaja, det är en återförsäljare av gymnastikkläder som har ett mingel/öppning av nytt showroom. Kan dock inte gå eftersom det är i Stockholm. Synd, synd!