9 april 2008

Glassbilen, ett ofog som måste stoppas!

Igår läste jag i tidningen om en proffesor som vill förbjuda glassbilen.
Det är inte okej.

Jag har aldrig i mitt liv störts av glassbilen. Jag har aldrig känt mig pressad att köpa glass bara för att jag har glassbilssignalen ljuda över samhället. När jag var liten blev jag inte fet för att glassbilen svängde in på gårdsplanen varannan vecka. Aldrig, aldrig, aldrig.

Proffessor Bo Sjöberg tycker dock att glassbilen är ett ofog som måste stoppas, att barn blir feta och väcks på kvällarna när de sover, samt att äldre med hjärtsjukdomar och högt blodtryck får svårare problem. Vad han baserar sin fakta på är oklart.

Finns det inte värre samhällsproblem än att glassbilen kommer var 14:e dag? Finns det inte andra saker som lever om värre?
Tydligen inte.

Inga kommentarer: