9 november 2007

Lainens paradis

Jag köpte ingen oboy på Willys idag. Istället gick jag in i affären, stannade upp när jag gick förbi oboy-hyllan, tänkte "uäck" och gick vidare mot städutrustningen.
Jag inhandlade wettex-trasor och städsvampar.

Väl hemma organiserade jag mina trasor och svampar: Grön trasa med äpplen på till toaletten, gul trasa med citroner på till handfatet. Gul städsvamp till handfatet, illgröna Ikea-städhandskar för att slippa ta i toaletten vid städning.
Tillsammans med detta, och Jif:et, intog jag toaletten.

När jag hade skrubbat toan och handfatet och var i full färd med att "Jiffa" kaklet ovanför badkaret ringde telefonen. Mitt humör sjönk genast. Vem vågade störa mig i min välmående städning? Jag funderade på att inte svara, men min nyfikenhet styrde mig mot telefonen i alla fall.

Det var K.

-Lainen, jag är i ditt himmelrike.
Vaddå himmelrike? Jag städar och organiserar, med Jif dessutom, jag är redan där!, tänkte jag.
Jag fattade ingenting, men lät honom tala i alla fall.

Det visade sig att K hade traskat in i en smyckeaffär med billiga smycken, en som vi inte hittat förut. Allt var tydligen i min stil, dessutom. Jag var överlycklig, jag måste verkligen besöka mitt himmelrike nån dag framöver! Ett litet armband ska jag väl kunna kosta på mig?

Inga kommentarer: