6 november 2007

Varför jag fick sparken

Soffe sa...

HAR DU VALPAR?!?!

den 6 november 2007 14:00

Svar: Valparna finns hos K, så nej, jag har inga valpar. De är inte hans heller. Och hade jag haft valpar hade jag nog inte varit så ond att jag tvingat honom städa buren medan jag tittade på. Or would I?
Och sen var det frågor om varför jag ska få sparken. Lång historia, men för att fatta det kort: Jag ville ha ledigt så att jag kunde åka till Thailand. Fyra och en halv vecka. Mina chefer var inte så på. De ville inte att jag skulle säga upp mig så nära julstressen (vilket jag skulle göra, eftersom Thailandsresan går av stapeln den 19 dec), så de ska därför säga upp mig så att de hinner inskola nån ny innan all julpanik drar igång. Något i den stilen.

Har förresten försökt ringa Herr chef för Waynes idag igen. Det verkar som att han trycker bort mig när jag ringer. Jag gick dit idag, men tydligen så var han ledig. Jag ska gå dit imorgon igen. Om det behövs går jag dit även nästa dag. Och nästa. Och nästa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är sanning faktiskt. Finns på maxi. Som snabbkaffe fast cappucino. Tillsätt bara hett vatten :)
Men, vad deppigt med jobb. När måste du sluta då?

Vår nya värld sa...

Ja håll huvudet högt, du kan inte rå för att du inte fick ledigt för dem. Och när det gäller Mr. W, det var någon som tänkte till när den uppfann hemligt nummer... Keep on working!

Kram