16 november 2007

Det är så jag minns det

Nej, E, det var såhär:
Det var en mild och solig vinterdag i februari. Vi åkte skidor ute på isen. Du hade en vit jacka med pälsluva. Jag hade en svart jacka och en ful mössa. Vi åkte till en brygga på isen, tog av oss skidorna och rastade. Plötsligt fick vi för oss att vi skulle hoppa ned i snödrivan, från bryggan. Jag hoppade rakt ned i drivan, sedan triumferade jag med vad jag hade vågat. Du blev avundsjuk. För att bevisa att ditt mod inte var sämre än mitt ville du också hoppa, samtidigt som jag stod nedanför med kameran och "tog en bildserie". Du tvekade, var rädd för att skada dig, men tillslut tog du sats och hoppade. Du missade snödrivan och landade direkt på isen. Du landade så hårt att benen vek sig under dig och du ramlade ihop i en liten hög på isen. Jag ramlade också ihop på isen, vred mig av skratt tills tårarna började rinna. Du fick jätteont i benet och var tvungen att halta hela vägen hem. På skidor.
Jag tror att det var vår sista skidutflykt.

Efteråt la vi in bilderna i datorn. Jag hade fått en bild på dig, precis när du landade på isen. Ditt ansikte var förvridet av smärta och man såg att snön sprutade åt alla håll under dina fötter.
Var finns bilderna?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror jag minns den där bilden. Någon av er hade kagt ut den på apberget.

Anonym sa...

Hahaha. Det var ju en annan gång, minnns du inte den gången när jag ramlade på marken mitt i skidåkandet? Visst var det du? Eller var det Jennie? :S
Jag undrar också var bilderna tagit vägen... du har dem inte eller?

Vår nya värld sa...

Just det. Kika på apberget!