3 december 2007

Småtimmarna

Varför blir jag pigg när småtimmarna kommer krypandes?
Efter en hård arbetsdag har jag varit trött hela kvällen.
Att K var här ikväll var ingenting som hindrade mig från att ta en 5-minuterslur, men jag kunde ju inte lägga mig och sova. Dessutom vet jag, av egen erfarenhet, att ifall jag somnar tidigt vaknar jag ungefär klockan 00.12 och kan inte somna på flera timmar.
Hur som helst, när det börjar närma sig läggdags blir jag plötsligt jättepigg. Vill vara uppe flera timmar till, men tillslut måste jag ju gå och sova.
På morgonen när jag vaknar är jag trött, trött och trött. Jag är inte tjejen som snoozar, men de senaste veckorna har jag snoozat mer än jag någonsin gjort förut, sammanlagt på hela min livstid. Idag blev det en timme.
Förut var jag en pigg och alert morgonmänniska, så jag undrar; vars kommer den här nattugglan ifrån?

1 kommentar:

Anonym sa...

Att vara morgonpigg är för tjockisar!