6 december 2007

Stolt Lainen drack kaffe

Idag när jag vaknade var jag pigg.
När jag kom till jobbet var jag plötsligt trött, kanske har nåt att göra med att en arbetsvecka på 57 timmar nu ligger bakom mig?
Det kändes som om ögonen höll på att falla igen på mig när jag stod i kassan, så jag bestämde mig för att ta lite kaffe. Trots att jag jobbar med kaffe tycker jag att det är bland det äckligare man kan dricka. Jag bestämde mig för att göra plågan kort och bryggde en enkel Espresso. Jag insåg att det var dumt av mig att tro att jag skulle kunna dricka så starkt kaffe, så jag gjorde den till en Macchiato. Jag smakade försiktigt, tänkte "urk", hällde över Macchiaton i en större kopp och gjorde mig en Cappuccino utan skum. Även den här smakade värre än pissljummen surmjölk, men eftersom jag är så tapper tvingade jag i mig hela drycken.
Efteråt var jag stolt. Stolt för att jag klarat av att dricka lite kaffe. Det kommer dock att dröja innan jag tycker om det.

Nu är jag, efter min arbetsvecka, alldeles färdig och imorgon ska jag sova, sova, sova.

OBS! Att jag tycker att mitt kaffe smakar piss beror inte på att jag är dålig på att göra kaffe, utan för att det är äckligt. Så det så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kaffe är ju gott!

Vår nya värld sa...

Herregud... MEn det finns ju bartendrar som är nykterister so...