11 februari 2008

Att hitta lägenhet i Stockholm

Att hitta en lägenhet i Stockholm verkar vara omöjligt.
Jag vill helst ha en egen lägenhet, men om jag inte kan få det vill jag ha ett rum med tillgång till kök och badrum (gärna eget). Jag vill inte bo med något pucko och jag vill ha kyl, frys, spis och dusch. Jag har en gräns för vad jag kan betala och jag vill ha tillgång till internet, hur ska jag annars kunna blogga?
Allt detta i en kombination är ungefär lika lätt som att få tag på en ny dator för priset av en näve hubba bubba.

Idag ringde en som hade ett rum:
Hon: HEJ, annons *mummel mummel* Blocket! Vill do komma och titta?
Jag: Ehm.. Jag har sökt på många annonser, så jag vet inte riktigt vilken det är du menar. Var ligger rummet?
Hon: Hallunda, Hallunda!
Jag: Är det ett rum i en lägenhet?
Hon: Nej, ett rom!
Jag: Okej.. Är det ett rum i en trea?
Hon: Nej, ett rom! Ingen lägenhet, bara ett rom.
Jag: Ja, men det ett rum i en större lägenhet?
Hon: Nej, inte lägenhet. Rom! R-O-M!
*Djup suck inombords*
Jag: Jaha, då är det nog inte intressant för mig, tack, hejdå.

5 kommentarer:

Vår nya värld sa...

Herregud... Håller ögonen öppna fär dig, hela tiden. Annars hittar du ju till vår soffa. det ordnar sig ska du se!

Anonym sa...

Människan erbjuder dig att flytta till Rom och du säger nej!? Jag har alltid vetlat åka till Rom... Lite långt till jobbet för dig kanske.

Anonym sa...

"Allt detta i en kombination är ungefär lika lätt som att få tag på en ny dator för priset av en näve hubba bubba." HAHAHA :D

Anonym sa...

Har fått jobb på ett gruppboende för handikappade.

Anonym sa...

Du borde testa http://www.fixakontraktet.se. En tjänst för att hitta lägenhet i Stockholm.

Läste om den igår – http://www.metro.se/se/article/2008/03/25/07/3353-45/index.xml