13 februari 2008

Ett samtal, en nyfiken Lainen

Idag ringde det i telefonen och displayen visade ett nummer som jag inte kände igen. Jag suckade djupt innan jag svarade (eftersom att sist det var så var det hon som inte kunde svenska).
Det var dock från en blomsteraffär i Solna som ville meddela att jag skulle få blommor imorgon.
Jag blev förstås glad, men ändå lite sur för att de avslöjade det så tidigt!

Om det inte kommit imorgon när jag kommer hem från jobbet kommer jag att måsta stå och vakta tills de kommer. Folk som går förbi utanför kommer att kunna se en nästipp och två tjocka kinder som står upptryckta mot rutan i ett fönster på första våningen i mitt hus. Väntande med spänning kommer jag inte att bry mig om de fett- och foundationfläskar som fastnar på glaset i vardagsrumsfönstret.

Hoppas att jag inte behöver vänta för länge, för att dras med nyfikenhet är inte min grej.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så du blev också Bree när du gjorde Desperate Housewives-testet på Facebook? Höhö.

Jag har faktiskt en grej som passar in i hålen på pressen, så man får bort all överflödig vitlök. Men annars, vem bryr sig om den stinker lite? Ursäkta mig, ja, varje gång man äter äggmacka!

Anonym sa...

Hej!
Varför ska du få blommor?

Svar. ja, det var inblandat. Men jag fick det pågrund av min formidabla intervju. Men ja, utan det hade jag inte kommit på intervju. Tack Lainen :)
Jag har nu även sökt på ett café (du har ju fått massa cafejobb pga det så...)

Mammis Blogg sa...

Ja just det.Varför ska du få blommor? Du fyller ju år först i april.