12 februari 2008

Jag får bara köpa saker som går att äta

Så lyder min budget.
Och jag har inte ens kommit halvvägs genom min budgetperiod.
Det insåg jag idag när jag skulle köpa ett månadskort och datumet visade:



Den perioden är en månad.
En HEL månad, det är ganska mycket.
Och när den där perioden är slut är det fortfarande att par veckor kvar tills jag får lätta på min budget.
Kan tiden gå mer.. sakta!

Jag funderar dock på att strypa min budget ännu lite tilll:
Jag får bara köpa mat.
Ett otränat öga tror att det är samma sak, men det är det inte.
Det skulle nämligen innebära no latte på stan, nada godis och gottigott och liknande. Den budgeten baseras dock till två procent på min ekonomi och til nittioåtta procent på det faktum att jag känner mig som en blandning mellan Barbapappa och Big Rune i en och samma kropp.
Det vill säga, jag har gått upp ett kilo eller fem och fått putmage och put-kärlekshandtag.

Ännu vill jag inte lova nåt angående en budget.
Jag menar, jag gillar godis och är bra på att hålla budgetar.
Min budget skulle alltså inte gå hand i hand med mitt begär.
Det skulle bli intressant, men plågsamt.

Näe, nu babblar jag.
Och med det vill jag säga:
GODNATT.

1 kommentar:

Mammis Blogg sa...

Vad hände med träningen då??
Du skulle kunna börja promenera till jobbet,det tar på.