29 mars 2008

Att jobba på en lördag

Idag är det lördag.
Alla andra får sitta hemma och äta frukost i lugn och ro, kanske läsa tidningen.
Alla andra får njuta av ledigheten, gå ut och gå, gå på stan eller bara ta det lugnt.
Alla andra är lediga på lördagar.
Det är inte jag.

Jag kommer att stå i kassan på salladsbaren, redo för att leverera den service som kunderna förväntar sig. Det är visserligen bara några timmar, men ibland känns det ganska tråkigt att jobba på helgen.

Men, framåt kvällen får jag helg. Då ska jag, tillsammans med Karlan och S, åka hem och kalasa på överbliven mat. Sedan får jag smutta på lite Cube för att sedan dra mig mot Stockholms uteliv.
Yey!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag klev upp för att vara på jobbet sju imorse. En lördag. Och samma visa imorgon, så inge Cube för mig. Fast jag dricker ju mer öl...