3 oktober 2007

Alla dessa serier

En sak som jag är bra på, eller ska jag säga att det är en last jag har, är att följa serier. För mig är det lätt hänt att jag ser nåt avsnitt av en serie, att jag fastnar och måste följa den, helst tills den tar slut helt och hållet. Men eftersom ingen serie som produceras nu för tiden tar slut helt och hållet blir högen med serier jag följer större och större. Min nyfikenhet och längtan efter att få veta vad som kommer att hända, hur det kommer att sluta och vilka smaskiga sanningar som kommer att dyka upp gör att jag inte utan problem kan sluta se en serie. Ibland följer jag inte en serie för att jag tycker att den är löjligt bra, nej, vissa gånger har jag bara fastnat och vill veta vad som ska hända. Många av de serier jag känner att jag behöver se just nu har jag fastnat för när jag har haft lite att göra eller varit sjukt och därför underhållt mig själv med att se en ny serie.

De serier jag ser just nu är följande:
Heroes
Lost
Supernatural
Desperate Housewives
Kyle xy
Jericho
Weeds

Lilla familjen försöker också få mig att börja se Prison break, men jag tittar envist ner på min dator när de sitter och dreglar famför denna katastrofalt bra serie. De följer också Ugly Betty, som jag brukade kika på förut, och när jag såg det med dem här om dagen ville jag börja se det igen. Vid en åttonde serie måste jag ha nått gränsen.

Just nu sänds inte alla serier, utan många har uppehåll. Men tänk när nästan alla serier har börjat rulla igång någon gång i höst. Hur ska jag hinna med? Ska jag prioritera bort något och i så fall VAD!?
Det här är ett dilemma.
Hjälp, vad ska jag göra?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker tillbaka på tiden på mariehem och när vi på tisdagskvällarna såg på Ugly Betty och åt korvmackor och drack varm choklad. :) Jag ska till Järbo, utanför Sandviken.

Ps. Lik your new shoes!

/Emma

Anonym sa...

Oj, glömde säga.. Jag ska anta din utmaingen vilken dag som helst nu.. :) Emma, igen. Jeppe hälsar att ha saknar sin bullmamma.

Anonym sa...

Jag har samma dilemma. När alla serier drar igång blir det jobbigt.

Och bild på frisyern kommer, har bara inte orkat än.

Anonym sa...

Våga inte ge upp Lost! Håll ut! Det är bara tre år kvar... Men den där "Desperate Housewives", den kan ju knappast vara nåt att ha? :) "Chuck" däremot, det är grejer! :D

Perfekt med massor med serier när man är sjuk...sen ångrar man sig givetvis, men det är sånt man får ta då.