2 oktober 2007

Läsare och kommentarer

Jag trodde att jag knappt hade några läsare på min blogg, eftersom väldigt få vill lämna en kommentar då och då. Pik.
Här om dagen registrerade jag därför min blogg på en sida som kan läsa statistik på ens blogg, och gissa vad? Jo, jag har faktiskt fler läsare än vad jag trodde. Flera fler.
Eftersom jag är väldigt nyfiken av mig och hatar när folk avslöjar A men inte B tycker jag det är ett grovt störande moment att det inte framgår vilka ens läsare är. Nyfikenheten är en distraherande och irriterande känsla för mig, så det hade varit intressant att stilla den. Men nåväl, jag får väl nöja mig med att veta A den här gången.

Själv gillar jag att vara anonym och läsa bloggar utan att kommentera, så jag ska inte klaga på att jag får dåligt med kommentarer. Jag vill bara säga att aktiva läsare är roligare än passiva. Om jag börjar kommentera mer på de åtta bloggar jag brukar läsa kanske jag får mer kommentarer?

Inga kommentarer: