1 oktober 2007

Takida

Efter en dag på mitt nya jobb begav jag mig iväg för att se Takida tillsammans med syster och några andra personer (som jag inte känner).

Det blev knappt om tid mellan jobbet och konserten och jag behövde mat, så jag var tvungen att köpa en macka att tugga i mig på tunnelbanan.
Det är en fasa för mig att måsta äta bland folk jag inte känner, kanske för att jag tycker det är så äckligt när andra gör det. På tunnelbanan är det så öppet att alla kan se mig glufsa på min macka. Därför kändes det som att alla sneglade på mig i obehag medan jag åt, trots att jag försökte vara diskret. Jag kände mig snuskig och utpekad. Ja, jag kände mig som keso-tjejen från här om dagen. (Se inlägget "Tunnelbaneäckel")
Hade någon som satt nära mig hoppat av hade jag på allvar misstänkt att anledningen var jag med min macka. Paranoid, ja, men jag skulle lätt kunna i alla fall byta plats om nån var för äcklig när den åt mitt emot mig.

Trots att jag knappt hört Takida tidigare var konserten bra. Svettigt och trångt bara, men det är väl det som är en del av grejen med konsterter? Ska helt klart försöka gå på konsert fler gånger i höst.

En sak måste jag dock få konstatera, efter att ha undersökt saken själv: På en konsert bör man inte ha högklackat!
..för er som inte kunde räkna ut det själva..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar en låt med Takida, reason to cry.
Och jag har haft högklackat (eller skor med klack) på konsert och det var ingen höjdare.

Anonym sa...

Jag har varit på en konsert med Takida, jag hade inte högklackat. Jag ångrar mig inte! :P

Vår nya värld sa...

Det är ingen sport utan... vem kan inte stå och hoppa i gympisar...