5 oktober 2007

Idag

Den här dagen är speciell.
Den började visserligen med att jag trillade i trappan och fick vad jag skulle vilja kalla ett köttsår (=ett skrapmärke och en bula) på benet. Men sedan åkte jag och K på stan för att shoppa och två saker som bör tryckas på löpsedel i fet stil och ha tre utropstecken efter sig (trots att flera utropstecken i följd är något som får mig att spy) har inträffat:
1, Vi var i smyckesaffären och jag hittade ingenting jag ville ha förutom en enda, ynklig ring för 29 kronor. Jag var verkligen inte på köpa-smycken-humör. Accessoartjejen var inte på humör, något måste vara fel. Allting var dessutom av dålig kvalité, trots att jag när det kommer till smycken räknar kvantitet före kvalitet. Man tröttnar ändå på sina smycken innan de kraschat.
2, Vi har inte gått vilse. I alla fall inte jag. K däremot skulle träffa mig utanför Lindex och hann ringa och fråga mig om vägen innan han såg att han stod utanför butiken i fråga. Annars brukar jag, som man kan läsa på flera ställen i min blogg, ofta gå vilse i Stockholm.

Förresten kommer jag att vara med i Vecko Revyn (nästa nummer?). På framsidan och i ett 4-sidigt repotage mitt i tidningen.
Nej, nu luras jag.

Det var bara en tjej som ställde frågor om mina shoppingvanor och tog en bild på mig, men hon var från Vecko Revyn, så det återstår att se när man kan se Lainen på bild där i ett nummer framöver.

Ikväll ska jag och K gå och se Stardust, premiärdagen till ära.

Inga kommentarer: