5 oktober 2007

Vad som hände med mina skor

För två veckor sen köpte jag ett par nya skor. Dessa skor är svarta, har klackar och är i materialet mocka. Glad var jag.
Första kvällen jag använde dem var det utgång och jag var förvånad över hur bekväma och icke-fotdödande skorna var. Rakt över skon satt det en dekorativ rem i samma färg och material som resten av skon. Den var fastsydd på ena sidan och fäst med någon sorts knapp på den andra. Efter att ha gått en bit lossnade remmen där den var fäst med en knapp och började släpa efter skon när jag gick. Ytterst störande och ingenting man orkar med en hel utekväll. Därför klippte jag av remmen i brist på tid och material för att laga skon. Efter några dagar hände samma sak med den andra skon och jag klippte av även den andra remmen. Skorna var lika fina ändå och det syntes inte att det suttit en rem där, så ingen skada var egentligen skedd.
Men.
Två veckor har alltså gott och klackarna är totalt förstörda. Okej, det är mycket kullersten i Stockholm, men båda klackarna är totalflådda på mockat så att den fula platsklacken sticker fram.
Dessutom är båda klackarna nötta så pass mycket att de borde klackas om. Efter två veckor. TVÅ. På ena klacken har det gått så långt att metallen sticker fram under den. Detta gör att jag halkar till ibland när jag går nere i tunnelbanan och att ett störande metall-mot-golv-ljud hörs varannan gång jag sätter ner en fot i marken.
Efter två veckor.
Är det mig det är fel på eller är det skorna?

Det värsta är att jag inte vet vars kvittot är, det är inte ens säkert att jag har kvar det.

Inga kommentarer: